2012. április 2., hétfő

A régi fiókos szekrényke és a táblafesték

Már régóta gondolkodtam azon, hogy fel kellene újítani egy régi-régi fiókos szekrénykémet, mert kicsit unalmas...

Ilyen volt...
...és ilyen lett!

Lássuk, hogyan készült!

Először jó simára lecsiszoltam a szekrénye minden részét. Az eredeti bordó festék nem sok vizet zavar, sőt, alapozásnak kifejezetten jó volt. (Ha szép sima felületet szeretnél elérni, az első festékréteg teljes száradása után mindenképp érdemes jól átcsiszolni a festendő dolgokat!)

A csiszolás után jöhet a festés, szükség szerint több rétegben. Ezután pedig festéshez használatos papír ragasztószalaggal körberagasztottam a minta helyét. használhatunk kész sablonokat is, de a hobby-boltokban kapható olyan speciális lehúzható ragasztó is (elsősorban stencilek ragasztásához), mellyel öntapadóssá varázsolhatsz bármilyen saját készítésű sablont is. Én egyszerű, névtábla-szerű, lecsapott sarkú ablakocskákat hagytam.

A sablonok elkészítése
Festés táblafestékkel

A sablonok elkészítése után ismét ecsetet ragadhatunk: táblafestékkel fessük ki a mintákat. A megfelelő hatás elérése érdekében legalább 2-3 rétegre lesz szükség (mindig olvasd el az adott festék felhasználásával kapcsolatos utasításokat a csomagoláson!). Hogy igazán szép eredményt érjek el, az utolsó réteg előtt még egyszer finoman le szoktam csiszolni a táblafestéket is (persze ha nagyon elvékonyodik, többször is újra kell festeni!). A rétegek száradása közben van idő a díszítésre is, a szekrénykét már le is lakkoztam.




A teljes száradás után nagyon-nagyon óvatosan leszedem a sablonokat, befejezem a díszítést, lelakkozom a fiókokat és kész is!

Sok sikert hozzá!



Elkészült!



Ha tetszett, keress minket a facebookon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...